Analyse & onderzoek

MaxServ is hét TYPO3-bureau van Nederland, en misschien wel van Europa. In 2020 heb ik het geluk gehad om gedurende een periode van vier maanden een afstudeerscriptie International Marketing & Management te schrijven bij MaxServ. Hierna ben ik nog een paar maandjes blijven plakken om extra onderzoek uit te voeren.

Op basis van kwalitatief onderzoek heb ik de interne organisatie in kaart gebracht, en een positioneringsadvies gegeven voor een potentiële uitbreiding naar het buitenland.

Logo maxserv

Het onderzoek in vier stappen

1. Inventariseren
Samen met de betrokken personen binnen MaxServ heb ik de huidige situatie bekeken. Waar staan we? Wat willen we weten? En misschien wel het allerbelangrijkste: waar willen we heen?
2. Plannen
Naar aanleiding van de inventarisatie heb ik een plan opgesteld om het onderzoek uit te voeren. Waar halen we de antwoorden op onze vragen, en hoe zorgen we dat de antwoorden betrouwbaar en valide zijn? Ook niet onbelangrijk: hoe lang gaat het onderzoek duren?
3. Uitvoeren
Nu alle neuzen dezelfde kant op staan heb ik het onderzoek uitgevoerd. Er is een stroom aan feedback beide kanten op: zo worden eventuele hobbels op de weg gespot en verholpen.
4. Bijstellen
Aan het eind van de onderzoek zijn de resultaten gedeeld met de betrokken personen binnen MaxServ, alsmede het proces van de beantwoording. En dan kijken we verder: wat is nu de beste zet?
Previous
Next
Checkmark

Een duidelijk klantonderzoek

Wat de klanten echt van een organisatie vinden, is voor veel bedrijven een raadsel. Ook bedrijven die denken te weten wat de klant van hen vindt, hebben het vaak mis – ze beïnvloeden het antwoord al wanneer ze het vragen. Gaf de klant wel zijn ongefilterde mening? Of wilde hij gewoon aardig doen tegen zijn leverancier?

MaxServ weet het zeker.

Door het onderzoek uit te laten voeren door een onafhankelijke partij, weet je zeker dat alle informatie boven komt. Zo kun je daadwerkelijk je service verbeteren.

Kansen in het buitenland

Want elk bedrijf kan ook scoren in het buitenland. MaxServ heeft een specifiek antwoord gekregen in de vorm van een specifieke sector in het buitenland die staat te popelen om hun dienstverlening. Gebaseerd op diepte-interviews met potentiële klanten uit die specifieke doelgroep.

Ook op zoek naar de oplossing ?

+31 6 14 85 77 71
mail@lennertzonneveld.nl
https://www.linkedin.com/in/lennert-zonneveld/

    Deze website is beschermd door reCAPTCHA, de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing.